Simfoni Hati Seorang Pu3

Sunday, February 8, 2009

Mengapa Sayang..

Di hati ini ada Sayang... Rasa kasih yang terlalu dalam untuk diserahkan kepada yang berhak. Sayang itu terlalu tinggi rasa cintanya. Hanya untuk dia yang dipuja. Yang diletakkan pada sebuah takhta yang agung kedudukannya dipelusuk jiwa. Tapi mengapa sayang itu terlalu sukar untuk dihargai. Terlalu susah untuk difahami walaupun ianya diberi seikhlas hati. Beracunkah perasaan itu? Hingga aku terpana sendiri bila rasa sayang itu dikhianati lagi. Seolah-olah sayang yang diberi pasti meracun hati sendiri. Sampai bila akan begini? Sesungguhnya aku tak mampu untuk mendepani lagi saat-saat terluka begini. Hina sangatkah sayang yang terbit dihati seorang yang bernama Pu3?.. Ia berkecai menjadi serpihan-serpihan kaca yang berderai bak cermin dihempas ke batu. Serpihan yang tajam itu terus menusuk ke hati dan melukai lagi... Ke manakah perginya darjat kasih sayang yang kuberi itu wahai Arjunaku? Mengapa sayang itu tidak kau peduli lagi. Tidak kau hargai lagi. Sedangkan takhta dihati ini hampir pasti menjadi milikmu... Dimanakah kesilapan yang telah merobek hubungan ini? Adakah aku yang bersalah? Rasa sayang itu benar-benar menakutkan aku dikala ini... Kehilangan darjat perasaan kasih itu amat memeritkan.. Amat memilukan... Sesungguhnya aku tak mampu menanggungnya lagi... Tuhanku.. Berilah aku kekuatan dan ketenangan untuk merawat kepedihan ini... Kasih sayangku terlerai lagi.... Menghilang pergi dibawa angin lalu.... Maafkan aku andai kasih sayang ini adalah sesuatu yang tak seharusnya ku beri padamu Arjunaku.. Andai kumiliki semalam akan ku ubah jalan ceritanya. Semoga sayang itu tidak bersemi dan kau kan tetap menjadi sahabatku selamanya. Tapi ku tahu dihati mu juga ada sayang itu.. Dapat kurasa getarannya. Tarikannya terlalu kuat untuk aku hindari.. Tapi mengapa sayang? Ku pasti ada yang kau sembunyikan dari pengetahuanku sehingga kau terus menyepi tanpa berita lagi.... Dan kesepianmu itu menghancur luluhkan harapan ku menjadi deraian airmata yang tidak berhenti.. Kerana kau pergi membawa kasih sayangku bersamamu.... Menjadikan duniaku gelap tanpa sinaran lagi... Dan kini aku takut dengan rasa 'sayang' ku sendiri....
posted by Pu3 at 9:20 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home