Simfoni Hati Seorang Pu3

Monday, June 30, 2008

Aku Pu3

Pu3... Pu3 rajakah? Pasti ini yang sering tertanya-tanya dibenak fikiran sesiapa saja yang mengetahui nama samaran ku ini... Sesungguhnya aku hanyalah manusia biasa, yg tiada istimewanya... Berdarah merah biasa, berada dikalangan anda semua, berpesekitaran biasa, menjalani kehidupan yg biasa2 saja, namun memiliki sekeping hati yg xmungkin sama dengan sesiapa... Hati, organ biasa yg dimiliki semua orang namun pasti berbeza naluri dan rasa.... Sesungguhnya nama Pu3 ini telah kumiliki sejak hampir 10 tahun yg lalu... Mula berjinak dengan dunia siber sejak usiaku menginjak 18 tahun.. Ramai yg menggunakn gelaran ini tapi aku dikenali sebagai Pu3XXXXX.... Biarlah ia menjadi rahsia diriku... Ape yg boleh aku kongsikan hanyalah istimewanya "Pu3" bagi diriku... Bukan ingin dipuja sebagai pu3 seorang raja.. Sekadar ingin memberitahu bahawa aku seorang wanita yg menjadi pu3 kepada ibubapa ku... Tiada yang lain melainkan aku... Sememangnya aku bagaikan pu3 bukan?.. Yang pasti ramai yg cemburu dgn kedudukan aku yg difikir sgt bertuah... Namun tidak bagi diriku sendiri.... Sepi... Kesepian sering saja bertamu di hati tatkala aku keseorangan... Tiada teman bicara... Kesibukan ibubapa ku yg bekerja sejak aku masih kecil menjadikan aku seorang yg cukup berdikari. Segalanya dibuat sendiri dan kawan2lah yg menjadi saudara ku... Kedua orang tuaku tidak pernah mengongkong kebebasan aku bergaul dengan siapa saja kerana mereka percaya dengan diriku dan ini menjadikan aku seorang pu3 yang bebas dalam pergaulan harian... Aku bersyukur tentang itu kerana kepercayaan itu satu anugerah yg tidak ternilai dan membentuk keperibadianku yg senang untuk didekati..

Tahun lalu menjadikan aku seorang pu3 yg telah kehilangan ayahanda rajanya untuk selama-lamanya.. Menjadikan aku seorang pu3 yg telah yatim dikalangan semua.. Hanya bonda peneman setiaku kini.. Pasti tiada lagi keistimewaan seorang pu3. Sebagai insan biasa aku mengimpikan ayahanda rajaku menjadi saksi kebahagiaan aku andai ditemukan jodoh kelak... Akan tetapi impian itu takkan menjadi kenyataan dan jika ada jodoh sekalipun pasti menjadi sebuah majlis untuk seorang pu3 yg hambar tanpa ayahanda rajanya.. Menjadikan aku seorang pu3 yg semakin lemah tanpa ayahanda rajanya... Aku tabahkan hati dalam merenung masa depan ku sendiri... Sebagai seorang wanita, kaum Adam amat diperlukan sebagai perisai untuk berlindung... Tanpa seorang raja apalah yg termampu untuk seorang pu3 sepertiku... Sedangkan pelbagai dugaan hebat telah aku tempuhi dlm mencari raja dihati.. Raja yang kuharap dapat menjadi perisai baru bagi aku dan bondaku setelah perisai ayahanda raja telah tiada... Akan kukupas simfoni2 yg berirama dihati untuk tatapan kalian semua. Adakala iramanya pincang dan sumbang... Adakalanya berlagu sepi... Dan adakala alunan iramanya membuai aku ke taman indah yang berbunga mekar lagi berseri....

Labels:

posted by Pu3 at 11:30 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home